Veelgestelde vragen & contact

Wat is de Restaurant Cadeau Card?
  • Restaurant Cadeau Card is een open waarde cadeaukaart die te besteden is op honderden culinaire ervaringen bij restaurants in Nederland en België. Kies voor een van onze culinaire arrangementen, zoals een uitgebreide high tea, sfeervol diner of trendy brunch of besteed de cadeaukaart direct in een restaurant als betaalmiddel. De waarde van de cadeaukaart kan de gever zelf bepalen, want de kaart is oplaadbaar tussen de €5 en €150. Restaurant Cadeau Card is een product van Leisure Gifts B.V. en onderdeel van de Wonderbox Group (bekend van de beleveniscadeaus van GiftForYou en Wonderbox).

Hoe kan ik contact opnemen met Restaurant Cadeau Card?
  • Als je vragen hebt, kun je die mailen naar de Service Desk van Restaurant Cadeau Card via het contactformulier op de website. Onze Service Desk is bereikbaar op werkdagen van 09.00 uur tot 16.30 uur met uitzondering van feestdagen.

Hoe lang is Restaurant Cadeau Card geldig?
  • Restaurant Cadeau Card is twee jaar geldig vanaf de aankoopdatum. De ontvanger dient de cadeaukaart binnen deze termijn van twee jaar te besteden. Wanneer je kiest voor een van onze culinaire arrangementen, zorg er dan voor dat je je voucher ook binnen die termijn besteed. Je kunt de geldigheid van jouw Restaurant Cadeau Card controleren via de saldochecker op onze website. De aankoopdatum dan tevens door de verkoper ingevuld worden aan de binnenkant van de cadeauverpakking in het daarvoor bestemde invulvak. Let op! Is jouw Restaurant Cadeau Card aangekocht vóór 1 oktober 2018? Dan is de geldigheid één jaar.

Waar kan ik terecht met klachten?
  • Klachten over een product of dienst tijdens je aankoop met Restaurant Cadeau Card kun je het beste bij het restaurant waar je je cadeaukaart besteed melden. Zij kunnen op dat moment nog werk maken van je klacht, terwijl Restaurant Cadeau Card hier achteraf niet veel meer aan kan doen. Uiteraard kun je je klacht met betrekking tot een inleverlocatie ook bij ons melden. Klachten kunnen tot uiterlijk één maand na afloop van besteding worden ingediend via het contactformulier op de website. Klachten betreffende onze dienstverlening kun je op dezelfde manier indienen. Wij streven ernaar om binnen vijf werkdagen je klacht in behandeling te nemen en je van een antwoord te voorzien. Je ontvangt altijd een ontvangstbevestigng per e-mail.

Moet ik het saldo op mijn Restaurant Cadeau Card in één keer besteden?
  • De waarde van jouw Restaurant Cadeau Card staat vermeld aan de binnenkant van de verpakking in het daarvoor bestemde invulvakje. Tevens kun je het saldo op je cadeaukaart op de homepage checken. Restaurant Cadeau Card kan een waarde hebben tussen €5 en €150. Dit bedrag hoef je niet in één keer te besteden. Wanneer je gaat eten met een lagere waarde dan het bedrag op je cadeaukaart, dan blijft dat bedrag uiteraard gewoon staan om een andere keer te besteden. Is het saldo op je kaart lager? Dan kun je het restant bijbetalen.

Hoe kan ik betalen met Restaurant Cadeau Card?
  • Zoek op de pagina ‘aanbod’ naar het gewenste restaurant of het gewenste arrangement. Je hebt de keuze om ter plaatse met je cadeaukaart te betalen (selecteer hiervoor aan de linkerkant ‘Vrije keuze op locatie’) of kies voor een specifiek culinair arrangement en maak hiervoor een voucher aan. Reserveer bij het restaurant naar jouw keuze.

    Als je kiest voor vrije keuze op locatie neem je de cadeaukaart mee als betaalmiddel naar het restaurant. Eventuele extra uitgaven kun je gewoon betalen in het restaurant via pin of cash. Restsaldo blijft uiteraard gewoon op je Restaurant Cadeau Card staan om een andere keer te besteden.

    Als je kiest voor een culinair arrangement, vul je bij het afronden van je bestelling het unieke cadeaukaartnummer en de code onder de kraslaag in in het bestelformulier. Na eventueel bijbetalen is je cadeaukaart verzilverd en ontvang je per e-mail een voucher om (digitaal) mee te nemen naar het restaurant als betaalmiddel.

    Let op! Een foto van je kaartcode, een overgeschreven kaartcode of een scan van je pas in een pasbewaarapplicatie zoals Apple Wallet of Stocard wordt niet als geldig betaalmiddel geaccepteerd!

Waar kan ik Restaurant Cadeau Card besteden?
  • Restaurant Cadeaukaart is te besteden bij alle restaurants die je vindt op deze website op de pagina ‘aanbod’. Filter op plaats en provincie om te ontdekken welke restaurants bij jou in de buurt zitten, filter op thema wanneer je op zoek bent naar een specifiek culinair arrangement (bijvoorbeeld Lunch of High Tea) of filter op prijs. Er zijn honderden restaurants om uit te kiezen!

Mijn code werkt niet. Hoe kan dat?
  • Wat verveld dat je code niet werkt! Voor de zekerheid vragen wij je om het nummer van je cadeaukaart nogmaals te controleren. Bij één verkeerd of missend cijfer pakt de website je code niet meer. Wanneer je problemen blijft ervaren bij het gebruik van je uniek code raden wij je aan om contact op te nemen met onze Service Desk via het contactformulier op de website.

    Het kan ook dat je een cadeaukaart hebt van een andere uitgever (RestaurantCadeau). Heb je een rode RestaurantCadeau-pas en begint het kaartnummer met 60643622? Dan kun je deze code checken op www.restaurantcadeaukaart.nl.

Wat is het saldo op mijn Restaurant Cadeau Card?
  • Je kunt het saldo van je Restaurant Cadeau Card op deze website checken in de saldochecker op de homepage van restaurant-cadeaucard.nl. Vul je kaartcode en vervolgens je unieke pincode in in het daarvoor bestemde vakje en klik op ‘Bekijk’. Je ziet je saldo en de verloopdatum van je Restaurant Cadeau Card verschijnen. Je saldo kan tevens door de verkoper ingevuld worden aan de binnenkant van de cadeauverpakking in het daarvoor bestemde invulvak.

Kunnen er nog extra kosten berekend worden?
  • Als je Restaurant Cadeau fysiek per post laat bezorgen, betaal je €1,95 verzendkosten naast het bedrag waarmee je de cadeaukaart wilt opladen. Kies je voor een arrangement dat duurder is dan de waarde die op je Restaurant Cadeau Card staat? Dan betaal je het resterende bedrag bij.

Welke betaalmogelijkheden heb ik als ik Restaurant Cadeau Card online wil bestellen?
  • Je kunt Restaurant Cadeau Card via onze website bestellen en veilig betalen via iDeal.

Wat is de levertijd wanneer ik Restaurant Cadeau Card bestel?
  • Als je via de website van Restaurant Cadeau Card een bestelling plaatst op werkdagen voor 22.00 uur, wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Als je je bestelling op werkdagen na 22.00 uur plaatst, wordt deze de volgende dag verzonden. De verzending vindt plaats via PostNL en voor eventuele vertraging vanuit deze partij zijn wij niet verantwoordelijk. Restaurant Cadeau Card is afhankelijk van deze organisatie in het verzendproces, maar doet er alles aan om ervoor te zorgen dat je bestelling zo snel mogelijk bezorgd wordt. Heb je Restaurant Cadeau Card met spoed nodig? Dan adviseren wij je Restaurant Cadeau Card aan te schaffen in een winkel. Bekijk hier onze verkooppunten.

Hoe kan ik de waarde en geldigheid van mijn Restaurant Cadeau Card bekijken?
  • Je cadeaukaart is 2 jaar geldig. Op de homepage Restaurant-cadeaucard.nl kun je je unieke kaartnummer invoeren. Je ziet dan direct de waarde en de verloopdatum van je cadeaukaart.

Mijn Restaurant Cadeau Card is niet meer geldig. Kan ik deze cadeaukaart nog gebruiken?
  • Is je cadeaukaart meer dan twee jaar geleden aangeschaft? Dan is deze niet meer geldig. Om te zorgen dat je toch nog gebruik kunt maken van Restaurant Cadeau Card en je saldo niet verloren gaat, bieden wij de eenvoudige mogelijkheid om je cadeaukaart te verlengen. Je cadeaukaart is dan weer één jaar geldig. Dit kan tegen een administratieve vergoeding van slechts €5. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op de website.

Hoe kan ik mijn Restaurant Cadeau Card verzilveren?
  • Je Restaurant Cadeau Card is te besteden bij alle locaties vermeld op deze website. Zoek op de pagina 'aanbod' naar de gewenste locatie of belevenis. Je hebt de keuze om ter plaatse met je cadeaukaart te betalen (selecteer hiervoor aan de linkerkant 'Vrije keuze op locatie') of om vooraf via de website een voucher voor een specifieke belevenis te bestellen. Als je kiest voor de tweede optie, vul je bij het afronden van je bestelling het unieke cadeaukaartnummer en de code onder de kraslaag in in het bestelformulier. Na eventueel bijbetalen is je cadeaukaart verzilverd! De voucher die je per e-mail krijgt is geldig tot de daarop vermelde datum en geldt voor de gekozen locatie en belevenis.

Is mijn cadeaukaart ook in te wisselen voor duurdere belevenissen?
  • Je kunt je cadeaukaart verzilveren voor alle belevenissen die op Restaurant-cadeaucard.nl vermeld staan. Als de belevenis goedkoper is dan de waarde op je cadeaukaart, blijft het restbedrag op je cadeaukaart staan. Als de belevenis duurder is dan de waarde op je cadeaukaart, dan dien je bij te betalen via iDeal. Als je kiest voor direct betalen met de cadeaukaart op locatie, wordt de waarde die op de cadeaukaart staat in minder gebracht op het totaalbedrag van de rekening.

Ik wil graag mijn Restaurant Cadeau Card retourneren, kan dat?
  • Als je een Restaurant Cadeau Card in de winkel hebt gekocht, is het niet mogelijk je cadeaukaart te retourneren. Het is dan ook niet mogelijk om je cadeaukaart om te ruilen voor een andere cadeaukaart van Leisure Gifts B.V. In geval van een online bestelling van een Restaurant Cadeau Card heb je wel gedurende zeven werkdagen na ontvangst van de cadeaukaart het recht om deze te retourneren aan Leisure Gifts B.V. Na ontvangst van de zending, zal Leisure Gifts B.V. de betaalde prijs terugstorten. Meer informatie hierover vind je in de Algemene Voorwaarden.

Ik ben mijn Restaurant Cadeau Card kwijtgeraakt, kan ik een nieuwe krijgen?
  • Helaas is het niet mogelijk om een nieuwe cadeaukaart toe te sturen. Restaurant Cadeau Card is vrij op naam en kan dus door iemand anders worden ingewisseld. De zoekgeraakte Restaurant Cadeau Card blijft dus geldig.

Hoe kan ik zien bij welke locaties ik direct met de cadeaukaart kan betalen?
  • Op de pagina ‘aanbod’ zie je alle deelnemende restaurants en culinaire arrangementen staan. Als je een restaurant of arrangement opent, zie je aan de vinkjes welke optie van toepassing is: betalen met de cadeaukaart, vooraf via de site een belevenis kiezen of beide. Wil je direct zien bij welke locaties je de cadeaukaart direct als betaalmiddel kunt gebruiken? Vink dan in het menu links ‘vrije keuze op locatie’ aan en je ziet het complete overzicht met restaurants.

Hoe gaat de betaling met cadeaukaarten op locatie in zijn werk?
  • Kies een restaurant uit het aanbod en maak telefonisch een reservering. Na afloop van je etentje wordt de waarde die op je cadeaukaart staat in mindering gebracht op het totaalbedrag van de rekening. Bij een te laag saldo betaal je het restant bij. Eventueel restsaldo blijft natuurlijk gewoon op je cadeaukaart staan.

Mijn voucher is verlopen. Kan ik deze nog gebruiken?
  • Helaas kun je een verlopen voucher niet meer inwisselen. De vouchers worden gecheckt op geldigheid en een verlopen voucher wordt daarom niet meer geaccepteerd. Het is helaas niet mogelijk de geldigheidsduur van een voucher te verlengen.

Hoe lang is mijn voucher geldig?
  • Wanneer je met Restaurant Cadeau Card een voucher besteld is deze net zo lang geldig als dat je cadeaukaart nog geldig is. Restaurant Cadeau Card is altijd twee jaar geldig vanaf de aankoopdatum. Op je voucher wordt altijd de verloopdatum vermeld.

Wat moet ik doen als ik geen bevestiging heb ontvangen per e-mail?
  • Als je geen bevestiging per e-mail hebt ontvangen, daden wij je aan om contact op te nemen met onze Service Desk via het contactformulier op de website. Om je snel te kunnen helpen is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden: de naam waarop de bestelling is gemaakt, het bijbehorende e-mailadres, de besteldatum en indien bekend het ordernummer.

Hoe ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
  • Direct na het bestellen van uw voucher ontvangt u een bevestiging op het door u opgegeven e-mailadres. In deze bevestiging wordt uw bestelde belevenis weergegeven. Indien u geen bevestiging per e-mail hebt ontvangen raden wij u aan om contact op te nemen met de Service Desk van Leisure Gifts BV via het contactformulier op de website.

Hoe gaat de betaling in zijn werk als de waarde op mijn cadeaukaart lager is dan de waarde van een gekozen arrangement?
  • Je dient direct bij het afronden van je bestelling het openstaande bedrag te betalen. Je kunt hierbij gebruik maken van het beveiligde betaalsysteem van iDeal. Zodra je betaling is ontvangen, versturen wij de bestelde voucher naar het opgegeven e-mailadres.

Hoe kan ik zien bij welke locaties ik vooraf een voucher kan bestellen via de site?
  • Op de pagina ‘aanbod’ zie je alle deelnemende restaurants en culinaire arrangementen staan. Als je een restaurant of arrangement opent, zie je aan de ‘vinkjes’ welke opties van toepassing is: betalen met de cadeaukaart, vooraf via de site een belevenis kiezen of beide. Als je een prijs, een arrangementsomschrijving en een knop met ‘voucher bestellen’ ziet staan, dan kun je voor deze belevenis vooraf een voucher bestellen.

Welke belevenissen selecteert Leisure Gifts BV?
  • Alle locaties van onze belevenissen zijn door ons bezocht en gecheckt. De locaties worden geselecteerd op bepaalde criteria geldig voor het betreffende thema om zo de kwaliteit van onze belevenissen op een hoog niveau te houden.

Waar kan ik meer informatie vinden over de deelnemende locaties en belevenissen?
  • Op deze website vindt u alle deelnemende locaties en de belevenissen die zij aanbieden. U vindt van alle locaties algemene informatie, zoals adresgegevens, en informatie over de inhoud van de aangeboden belevenissen. U kunt door het complete aanbod bladeren of gerichter zoeken met behulp van de filters aan de linkerzijde. De foto’s kun kunt u in detail bekijken door erop te klikken.

Kan ik via de website reserveren?
  • Je dient rechtstreeks met het restaurant naar jouw keuze contact op te nemen om een reservering te maken. De contactinformatie staat vermeld op de locatiepagina van elk restaurant op deze website. Meld bij je reservering altijd dat je in het bezit bent van een cadeaukaart of voucher van Restaurant Cadeau Card en houd de unieke kaartcode of vouchercode bij de hand.

    De reservering is een transactie tussen het restaurant en de klant die de reserveringsaanvraag indient. Aan reserveringsaanvragen kunnen geen rechten worden ontleend. Aanbieders behouden zich het recht voor om reserveringen te weigeren. Restaurant Cadeau Card is te verzilveren op basis van plaats- en prijsbeschikbaarheid. Bij aankomst dien je de cadeaukaart op voucher in te leveren bij het restaurant.

Kan ik een definitieve reservering nog wijzigen?
  • Als je een definitieve reservering hebt gemaakt, is er sprake van een overeenkomst tussen jou en het restaurant. Deze overeenkomst kun je alleen wijzigen of annuleren in overleg met het restaurant. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. In het geval van een no-show (niet nakomen van je reservering) komt de waarde van je cadeaukaart of voucher te vervallen. Je cadeaukaart of voucher wordt dan als ingeleverd beschouwd.

CONTACT
  • Heb je een vraag of klacht over DE Cadeaukaart? Wij helpen je graag verder.

    Mocht je een dringende vraag hebben stuur dan een mail naar het contactformulier op de website. Wij proberen jouw vragen binnen 5 werkdagen in behandeling te nemen.

 

Heb je het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden?
Onze Klantenservice is bereikbaar via het contactformulier of telefonisch. Stuur jouw vraag via het contactformulier. Onze Klantenservice reageert binnen 6 dagen op je vraag.

Contact
Selecteer een onderwerp

* Verplichte velden

Heb je een vraag of een opmerking? We helpen je graag! Je kunt hiervoor gebruik maken van het contactformulier hierboven.

Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen via +31(0)235186191, van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur, of mailen naar [email protected]. Voor een snellere reactie raden wij je nadrukkelijk aan om gebruik te maken van het contactformulier.